هشدار اروپا به صهیونیست‌ها درباره تحریم‌های بیشتر-راهبرد معاصر

هشدار اروپا به صهیونیست‌ها درباره تحریم‌های بیشتر

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار در دستور کار قرار گرفتن اعمال تحریم علیه افراط گرایان صهیونیست شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 12
کد خبر: ۲۵۴۱۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، گرچه اتحادیه اروپا از حامیان رژیم صهیونیستی در جنگ غزه به شمار می‌رود اما توحش تل آویو و فشار افکار عمومی باعث شده است بروکسل به دنبال پایان بخشیدن به این منازعه خونین باشد.

 

بر این اساس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات وزرای افراطی کابینه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و خواستار در نظر گرفتن تحریم علیه افراط گرایان صهیونیست شد.

 

بورل در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من از مقامات اسرائیلی می‌خواهم صراحتاً از اظهارات تحریک آمیز برای ارتکاب جنایات جنگی فاصله گرفته و از آنها می‌خواهیم با حسن نیت در مذاکراتی که توسط آمریکا، قطر، و مصر برای آتش بس تهیه شده است، شرکت کند.

 

بورل خواستار آن شد که اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ها علیه افراط گرایان صهیونیست که مانع از روند استقرار صلح با فلسطینیان می‌شوند را در دستور کار قرار دهد.

 

این اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از آن مطرح می‌شود که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار قطع ارسال سوخت و کمک‌های امدادی به غزه تا زمانی آزادی اسرای صهیونیست از دست حماس شده بود.

 

بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز گفته بود گرسنگی کودکان در غزه اخلاقی و قابل توجیه است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده